Narrow your search

Library

UGent (3)

ULiège (3)

KU Leuven (2)

LUCA School of Arts (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

VUB (2)

More...

Resource type

book (3)


Language

English (2)

French (1)


Year
From To Submit

2005 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Apprentissage et réussite : Premiers résultats de l'Enquête sur la littératie et les compétences des adultes
Authors: ---
ISBN: 9264010408 9264010416 Year: 2005 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

À partir de l’enquête sur la littératie et les compétences des adultes menée aux Bermudes, au Canada, en Italie, au Mexique (Nuevo Leon), en Norvège et aux États-Unis en 2003 et 2004, les premiers résultats présentés dans cet ouvrage jettent un nouvel éclairage sur le double processus d’acquisition et de perte de compétences des adultes. L’ouvrage débute par une explication des objectifs et de l’approche conceptuelle de l’enquête ainsi que par des profils comparés des compétences des adultes dans les pays participants. Il se poursuit par l’étude des liens existant entre éducation et compétences et formation des adultes et compétences. Les chapitres suivants présentent une comparaison de l’employabilité des jeunes et des plus âgés dans les pays participants, des compétences et des résultats économiques, des compétences et des technologies de l’information et des communications, des compétences et de l’immigration, des effets de l’éducation parentale sur les compétences et de l’influence des compétences sur la santé.

Becoming literate in the city : the Baltimore Early Childhood Project
Authors: --- ---
ISBN: 9780511802515 9780521772020 9780521776776 0511109970 9780511109973 051180251X 0511109660 9780511109669 1280415053 9781280415050 0521772028 0521776775 1107128684 9781107128682 0511171471 9780511171475 0511197209 9780511197208 0511298579 9780511298578 Year: 2005 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Literacy is one of the most highly valued cultural resources of contemporary American society, yet far too many children in the nation's cities leave school without becoming sufficiently literate. This book reports the results of a five-year longitudinal study in the city of Baltimore, Maryland, tracing literacy development from pre-kindergarten through third-grade for a sample of children from low and middle income families of European and African heritage. The authors examined the intimate culture of each child's home, defined by a confluence of parental beliefs, recurrent activities, and interactive processes, in relation to children's literacy competencies. Also examined were teacher beliefs and practices, and connections between home and school. With its broad-based consideration of the contexts of early literacy development, the book makes an important contribution to understanding how best to facilitate attainment of literacy for children from diverse backgrounds.

Self-taught
Author:
ISBN: 080782920X 0807858218 1469604841 0807888974 9780807888971 9781469604848 9780807829202 9780807858219 Year: 2005 Publisher: Chapel Hill London

Listing 1 - 3 of 3
Sort by